ورزش فوری

اخبار فوری و لحظه ای از 60 منبع معتبر ایران و جهان

ورزش فوری

اخبار فوری و لحظه ای از 60 منبع معتبر ایران و جهان

پیش بینی قیمت بیت کوین از دید کارشناسان

بیت کوین در اوایل سال 2009 توسط فردی ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو خلق شد، از آن زمان تا کنون شاهد روند افزایش قیمت آن بوده‌ایم. یکی از داستان‌هایی که رشد قیمت بیت کوین را به خوبی نشان می‌دهد، داستان دو پیتزاست. به این صورت که در 22 می سال 2010 یک توسعه دهنده در فلوریدا آمریکا با نام لازلو هانیچ حدود 1000 بیت کوین را با قیمت 40 دلار خریداری کرد و در ازای این تعداد بیت کوین، دو پیتزا سفارش داد! در حال حاضر قیمت 1000 بیت کوین این توسعه دهنده بیش از 60000 هزار دلار به ازای هر بیت کوین است.

سوال اصلی اینجاست که آیا محدودیتی برای رشد قیمت بیت کوین وجود دارد؟ و اگر جواب مثبت است، این محدودیت‌ها چیست و کجاست؟ درصد بالایی از مخالفان بیت کوین، این بازار را به عنوان یک حباب می‌بینند و منتظر هستند تا قیمت بیت کوین مجدد به سنت بازگردد. اما در حال حاضر بیت کوین با قدرت بسیار بالایی در حال رشد است.

پیش بینی قیمت بیت کوین از دید کارشناسان

کارشناسان و سرمایه گذاران زیادی در رابطه با قیمت بیت کوین برای بلند مدت و کوتاه مدت و یا حتی بدون مقایس زمانی پیش‌بینی هایی انجام دادند. در ادامه این گزارش برخی از هیجان انگیزترین پیش‌بینی‌ها را از بزرگان فعال در این صنعت برای شما آورده‌ایم:

شروین پیشه ور – 100000 دلار (تا سال 2022)

شروین پیشه‌ور یکی از سرمایه‌گذار بزرگ کریپتوکارنسی، کارآفرین، سوپر فرشته و سرمایه‌گذار خطرپذیر ایرانی تبار مستقر در منطقه خلیج سانفرانسیسکو در ایالات متحده آمریکا است و موسس برندهای Hyperloop One و Sherpa Capita نیز می‌باشد. این شخص همچنین در چندین شرکت از جمله AirBnb و Uber هم سرمایه گذاری هایی را انجام داده است. شروین پیشه ور از طریق اکانت توییتر خود خواستار رسیدن بیت کوین به قیمت 100000 دلار تا پایان سال 2021 شده است. این پیش بینی اندکی پس از جلسه دسامبر 2020 با مدیر عامل MicroStrategy، Michael Saylor، که شرکت او بیش از 1 میلیارد دلار در بیت کوین در سال 2020 سرمایه گذاری کرد، انجام شد.

توماس فیتزپاتریک - 318000 دلار (تا سال 2022)

پیش‌بینی بعدی مربوط به توماس فیتزپاتریک موسس کمپانی CitiFX Technicals است. او با پیش بینی خود برای بیت کوین با قیمت 318000 دلار تا سال 2022 خبرساز شد، این خبر بعد از گزارش افشاگری وی در اینترنت در اواخر سال 2020 منتشر شد.

تحلیل این شخص برای عملکرد بیت کوین شباهت‌هایی را در بازار طلا در دهه 1970 و در محدوده 20 تا 35 دلاری و افزایش قیمت طلا در سال 1971 دارد. در طی این تحلیل فیتزپاتریک به چاپ بیش از اندازه پول توسط بانک‌های مرکزی از زمان ظهور COVID-19 اشاره کرد که می‌تواند به افزایش قیمت بیت کوین دامن بزند.

دوقلوهای وینکلواس - 500000 دلار (تا سال 2030)

دوقلوهای Winklevoss موسس صرافی جمینای هستند و به عنوان میلیاردرهای بیت کوین شناخته می‌شوند، این افراد برای بیت کوین قیمت 500000 دلار را تا سال 2030 پیش‌بینی می‌کنند که ارزش بازار بیت کوین را با طلا (حدود 9 تریلیون دلار) برابر می‌کند. تایلر وینکلوس اعلام کرد: باور ما این است که بیت کوین طلا نسخه دوم است و میتواند جایگاه فعلی طلا در بازار را مختل کند و اگر این کار را انجام دهد، باید 9 تریلیون از ارزش بازار را داشته باشد، بنابراین ما فکر می‌کنیم که می‌تواند یک روز قیمت هر یک واحد بیت کوین 500000 دلار باشد. این پیش بینی با جزئیات کامل در یک پست وبلاگ توسط تایلر در وب سایت آنها منتشر شده است.

آنتونی پمپلیانو - 250000 دلار (تا سال 2022)

آنتونی پمپلیانو یک شخصیت شناخته شده در اکوسیستم طرفداران بیت کوین است. او بنیانگذار و شریک Morgan Creek Digital بوده و دارای یک شرکت مدیریت دارایی ارز دیجیتال برای سرمایه گذاران نهادی است. پمپلیانو قبلا اعلام کرده بود که بیش از 50 درصد از دارایی‌های خود را به بیت کوین تبدیل کرده است که این موضوع نشان‌دهنده اعتقاد شدید او به ارزهای دیجیتال است. پیش از این هم پومپلیانو پیش‌بینی کرده بود که بیت کوین تا پایان دسامبر 2021 به 100000 دلار خواهد رسید. از آن زمان، او این رقم را به حداکثر 250000 دلار یعنی بیش از دو برابر پیش‌بینی اولیه‌اش تغییر داده است. پمپالینو معتقد است عرضه موجود بیت کوین بسیار کمتر از آن چیزی است که اکثر افراد تصور می کنند و این موضوع در تضاد کامل با میزان تقاضایی است که در حال افزایش است.

چمث پالیهاپیتیا - 1,000,000 دلار (تا سال 2037)

یکی دیگر از میلیاردرهای بیت کوین Chamath Palihapitiya است که موسس سرمایه اجتماعی و مالک مشترک گلدن استیت وریرز هم می‌باشد. سفر بیت کوین او با سرمایه گذاری در سال 2012 آغاز شد و تا سال 2013 چمث پالیهاپیتیا بیت کوین را در صندوق تامینی، صندوق عمومی و حساب خصوصی خود گنجاند. جالب است بدانید در یک بازه زمانی این شخص 5 درصد از کل بیت کوین موجود و در گردش بازار را در اختیار داشت.

پالیهاپیتیا برای بیت کوین و قیمت آن اینطور پیش بینی کرده است که قیمت این ارز دیجیتال در 3 تا 4 سال آینده به 100000 دلار و تا سال 2037 به قیمت 1 میلیون دلار خواهد رسید. این شخص همچنین افزود گفت: این موضوع قابلیت مقایسه با ارزش طلا را دارد و افراد باید در نظر داشته باشند که حفاظت و ذخیره ارزش فوق العاده بیت کوین در برابر رژیم های خودکامه و زیرساخت های بانکی که می دانیم به نحوه صحیح کار کردن جهان نیاز دارد.

ونسز کاسارز - 1,000,000 دلار (تا سال 2027)

ونسز کاسارز (Wences Casares) موسس و مدیر عامل Xapo که یک استارت آپ فعال در زمینه کیف پول بیت کوین است و عضو هیئت مدیره در PayPal نیز می‌باشد. کاسارز در ابتدا و به دلیل نوسانات مالی بالا در ارز بومی کشورش آرژانتین، پزو، به بیت کوین علاقه مند شد. غول فناوری Xapo اولین بیت کوین خود را در سال 2011 خرید.

این شرکت در کنفرانس Consensus 2017 در نیویورک اعلام که ونسز کاسارز معتقد است بیت کوین زمانی قبل از سال 2027 به 1 میلیون دلار خواهد رسید. حتی بهتر از آن، او معتقد است که بیت کوین می تواند طی 5 سال آینده به یک میلیون دلار برسد و در 23 می 2017 افزود که این نقطه عطف "در 5 تا 10 سال" آینده اتفاق خواهد بود.

جان فافر - 700000 دلار (بدون تاریخ)

جان فافر شریک دفتر خانوادگی Pfeffer Capital واقع در لندن است. او هدف قیمتی جسورانه ای را برای بیت کوین با قیمت 700,000 دلار پیش‌بینی کرده است که چندین برابر قیمت فعلی آن است. فافر همچنین افزود که بیت کوین اولین جایگزین مناسب برای طلا در جهان است. محاسبات ریاضی برای پیش بینی او به این صورت تعریف می‌شود: اولاً، جان فافر فرض می‌کند که بیت کوین می تواند جایگزین تمام طلایی شود که در حال حاضر توسط سرمایه گذاران خصوصی نگهداری می شود؛ به عبارت دیگر، شمش های طلایی که مردم در صندوق های امانات نگه می‌دارند یا در حیاط خلوت خود دفن می کنند. جان فافر می‌گوید که ذخیره و ایمن نگه شدن بیت کوین بسیار آسان تر از طلا است.

نتیجه پایانی

این گزارش درباره ارز دیجیتال بیت کوین توسط تیم خبری و تحلیلی ارز تودی، تهیه شده است. بدیهی است که برای سرمایه گذاری در این رمز ارز به هیچ یک از این پیش بینی ها نمیتوان به صورت صد در صدی اعتماد کرد و بهترین راه آگاهی از قیمت کلیه رمز ارزهای بازار کریپتوکارنسی، زیر نظر گرفتن وضعیت بازار و بررسی نمودارها و تحلیل آنها به صورت حرفه‌ای است در بازه زمانی مشخصی است.