ورزش فوری

اخبار فوری و لحظه ای از 60 منبع معتبر ایران و جهان

ورزش فوری

اخبار فوری و لحظه ای از 60 منبع معتبر ایران و جهان

علی دایی: کسانی که از جامعه 4 درصدی حرف می‌زنند، خودشان جزو همان 4درصد هستند

علی دایی می‌گوید تا آخر عمرش از هیچ کاندیدایی حمایت نخواهد کرد.

 

به گزارش خبرفوری؛ علی دایی یکی از بیزینس من های مطرح کشور است که همواره سعی کرده درباره شرایط اقتصادی و سیاسی صحبت نکند اما او حالا درباره انتخابات مصاحبه ای انجام داده که می خوانید: 

یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری جامعه را به جامعه 4درصدی و 96درصدی تقسیم کرده است. واقعا اختلاف طبقاتی در مملکت ما 4درصدی و 96درصدی است؟

قبول ندارم. کسانی این حرف‌ها را می‌زنند که خودشان جزو همان جامعه 4درصدی هستند. این چه حرف‌هایی است که می‌زنند؟! اگر این‌طور است همه این کاندیداها جزو همان جامعه 4درصدی هستند و باید باشند. نمی‌دانم چرا فکر می‌کنیم رییس‌جمهور باید از قشر پایین جامعه به این جایگاه برسد. رییس‌دولت باید به درد مملکت بخورد. مگر دولت قبل را یادمان رفته است. در آن دوران فقط پسرفت داشتیم و باید برای عقب‌ماندگی‌هایی که آن دولت به بار آورد خیلی کار کنیم تا جبران بشود. باز هم می‌گویم تا سیستم بانکی ما درست نشود وضعیت اقتصادی به همین منوال خواهد بود.

سیستم بانکی چگونه درست می‌شود؟ببخشید، سود بانکی در مملکت ما درست نیست. اقتصاد ما دست بانک‌هاست و اکثر بانک‌ها ورشکست هستند. این وام‌هایی که به برخی‌ها می‌دهند که صنعتگر نیستند وضعیت مملکت را به اینجا کشانده است. اگر می‌خواهیم با فساد اقتصادی مبارزه کنیم باید وام را به صنعتگر واقعی بدهند که با آن کار کند و شانس پیشرفت داشته باشد. اما وام را به کسانی می‌دهند که کار نمی‌کنند. منظورم هزینه کردن در بخش صنعت است. وام را می‌گیرند به اسم صنعتگر ولی خرج صنعت نمی‌کنند. اگر وام‌های کلان بانکی به آدمش برسد راحت می‌توان اشتغالزایی هم کرد و تولید را رونق بخشید. این‌گونه بیکار هم کمتر می‌شود.

فکر می‌کنید شعارهایی که این کاندیداها می‌دهند عملیاتی است؟ مثل شعار پنج میلیون شغل؟

ادامه مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.